Запитване

Автостъкла

Автомобилните стъкла на PILKINGTON имат различни характеристики и приложения.

Head Up Display /HUD/ e технология, която подпомага водача и подобрява комфорта и безопасността. Информация като скорост, GPS данни и др. се предават директно върху стъклото в зоната на видимост на водача, точно пред него. За да се създаде ясен образ е задължително високото качество на стъклото.

Стъкла с датчици и камери – в повечето от стъклата са вградени датчици за контрол на автомобила  при дъжд, мъгла, светлина. Във все  повече модели се вграждат и камери. Те улесняват управлението на автомобила, особено през нощта.

Самопочистващо се стъкло – нова революционна технология на Pilkington – отразените UV лъчи от специалното фолио  разграждат прахта върху предното стъкло.


Климатичен комфорт – стъклата, които осигуряват климатичен комфорт, имат две основни предимства: отразяват топлината през лятото и я задържат в купето през зимата. Количеството топлинна енергия, която влиза в автомобила през стандартните тонирани стъкла е 65%, докато при соларните е само 40%. Това е възможно благодарение на невидимо многослойно покритие върху вътрешния стъклен слой на триплекса, което отразява инфрачервените слънчеви лъчи. Така се намалява работата на климатика, а също и въглеродните емисии. В резултат и разхода на гориво е по-малък.


Хидрофобно покритие - предназначено е за увеличаване видимостта на водача. То е оптически неутрално и не създава изкривявания. Има водоотблъскваща функция. При шофиране в дъждовни условия се променя ъгълът на видимост. Хидрофобното покритие го възстановява. Прилага аква контрол, като улеснява образуването  на водни капчици и евакуацията им чрез въздушния поток. Те отнасят със себе си елементи като прах и насекоми. Така се подобрява визуалният комфорт, намалява се използването на чистачките. Хидрофобното покритие може да подобри визуалното възприятие на шофьора с почти 34% и времето за реакция с 25%. То е важно особено през нощта и осигурява безопасността на пътниците и водача.


Акустичен комфорт – с намалено ниво на външния шум. Неприятната звукова среда има отрицателно влияние върху водача и пътниците. Силният шум се дължи основно на двигателя и е в нискочестотния обхват (около 100 Hz ). Шумът от вятър е разположен във високочестотния диапазон (над 2000 Hz). Вибрациите от двигателя могат да предизвикат опасен резонанс в стъклата, който може да застраши безопасността. Акустичното остъкляване е едно от техническите решения за звукоизолация, чрез което се намалява шума вътре в колата, без да се увеличава теглото на автомобила. Съвременните технологии позволяват производството на по-тънки стъкла, без да се жертва акустичния комфорт, чрез полагане на специално звуко-поглъщащо фолио вътре в стъклото. По този начин се намалява общото тегло на автомобила, съответно и разхода на гориво. Акустичният комфорт може да бъде един от малкото основни критерии за избор на автомобил и е силен аргумент за подобряване имиджа на производителите на автомобили. Акустичното PVB фолио може да се използва в съчетание с други функции, добавени към автомобилното стъкло, като подгряване, соларно покритие, отразяващо или абсорбиращо покритие. Акустичният контрол се дължи на специфичният  междинен слой, който не е монолитен, а също трипластов. Двата външни слоя отговарят на изискванията на конвенционалното PVB фолио и осигуряват механичната якост на ламинираното стъкло. Вътрешният слой е направен от материал с високи затихващи свойства, който абсорбира шума.


Топлинен комфорт - когато слънчевата радиация достигне повърхността на стъклото, част от нея се отразява, а друга част преминава. В тази връзка автомобилните стъкла имат отразяващи и абсорбиращи свойства. Абсорбиращите стъкла работят във видимия и инфрачервения спектър на светлината, докато отразяващите въздействат в невидимия диапазон и при тях пропускането на излишна светлина е много малко. Друга важна разлика между двата вида е способността им да се справят с топлинното натоварване, особено когато колата е паркирана на слънце. Отразяващите стъкла изпращат топлинната енергия в околната среда, докато абсорбиращите я натрупват в себе си. По-късно част от нея ще бъде изпусната на вън, а другата част ще влезе в автомобила. Тази ситуация е различна в движение, защото тогава въздушният поток отнася топлината.


Атмосферен комфорт - поради нарастващото време, прекарано в превозното средство и високият стандарт на живот, все повече хора търсят по-удобен начин за пътуване. Постига се с тонирани стъкла, осигуряващи  слънчев контрол. Те играят важна роля в цялостното оформяне на превозното средство. Стъклото „GALAXEE”, разработено от Pilkington, е сиво стъкло, което се използва в предната част на автомобила. То намалява предаването на топлина към вътрешната част на автомобила с 65 % и не позволява  на 95% от вредните ултравиолетови лъчи да влязат в купето, като по този начин се удължава и живота на таблото.

В Европа затъмнените задни странични стъкла имат пропускливост на светлина от 35% до 55%. Най-малката пропускливост е 10%, тя се прилага за стъклени покриви. Затъмнените стъкла абсорбират инфрачервените лъчи, ограничават високите температури вътре в автомобила, намаляват работата на климатика и разхода на гориво, повишават комфорта на пътниците.

Най-новите технологии позволяват водача сам да коригира затъмняването на стъклото с използването само на един електрически бутон. По този начин се определя нивото на естествената светлина и топлина, които влизат в купето и се повишава неприкосновеността на пътниците.


Отопляеми стъкла. Постигат 0 º С за две минути при външна температура -5 º С, а когато тя е -18 º С са необходими 10 мин. Осигуряват визуален комфорт. Безопасността се превърна в една от най-важните характеристики за производителите на автомобили. Тя може да бъде компрометирана през студените и влажни сезони, когато се появява мъгла или лед върху стъклото. Има две решения за предпазване на стъклото от влага и лед: с принудително въздушно отопление, за което е необходимо време, и с електрическо подгряване – използва се специален, вграден в челното стъкло невидим нагревател, който спомага за по-бързо елиминиране на влагата по цялата повърхност. Максималната мощност е 5-6 W/кв.дм. Температурата на стъклото достига 40-50º С. Отоплението на частта под чистачките е 45 – 60º С. Висок процент от най-новите европейски модели са оборудвани с отопляеми челни стъкла. Основните предимства са добра видимост и бързо подсушаване и размразяване.


Стъкла с интегрирани антени – разработват се първоначално през през 1970 г. Заедно с Япония и Германия, Pilkington има важна роля в това начинание. В момента вградените антени се използват за AM / FM и цифрови аудио излъчвания, ( DAB ) радио, телевизия, цифрово видео излъчване ( DVB –T), телефон ( GSM ), навигация ( GPS),  WLAN, дистанционно влизане без ключ (RKE) и виртуални системи. Последните новости включват изнасяне на част от електрониката от таблото на автомобила  върху предното стъкло.


Сигурност – видовете странични стъкла на автомобила са закалени и трипластови. Ламинираните трипластови стъкла осигуряват повишена степен на сигурност и комфорт за пътниците чрез увеличаване на съпротивлението срещу външна намеса и защита срещу кражба. Предимствата на този вид автостъкла са важни. Намаляват се кражбите от автомобили, повишава се  личната сигурност, повишава се защитата срещу атака.

Стъклата, монтирани в купето на автомобила, осигуряват различна степен на защита. От най-висок клас са бронираните стъкла. Те се произвеждат от специален материал и са многопластови.

Цени на автостъкла

Цените са в зависимост от марката и модела на автомобила - направете запитване в КОНТАКТИ.